- Wij zijn representative ( ras verantwoordelijke België) voor de wkc in Australië

De Working kelpie een grote passie. Hallo iedereen mijn naam is Guy Mangelschots en in de zomer van 2003 ben ik samen met mijn gezin van het drukke Turnhout centrum naar het rustige Grandmenil verhuisd . Twee jaar later (2005) is bij mij het idee gekomen om enkele schapen te houden eerst en vooral om het terrein naast ons huis proper te houden maar na korte tijd bleek er meer achter te steken. Zo is het echt een passie geworden.
Toen we alsmaar meer schapen kregen kwam bij ons het idee om een hond aan te schaffen die schapen kan drijven onze keuze viel snel op een Australian Working Kelpie. Dit is een ras met pit maar heel trouw aan zijn baasjes. Je kan een kelpie niet gelukkiger maken dan hem te laten werken en dat moesten we hebben: een hond die altijd zin heeft in werk.
We staan geregistreerd bij WKC (de Working kelpie council in Australië) . Hierdoor zijn wij daar erkend als Australian working kelpie fokker en hebben alle pups die bij ons geboren worden een WKC stamboom. Al 15 jaar hebben wij dit fantastische ras ( hierdoor zijn wij voor België de fokker met de meeste ervaring in het begeleiden van mens en hond ) . Wij staan in voor gezonde, sociale, goed werkende working kelpies! Mensen worden bij ons begeleid in hun keuze en wij staan de nieuwe baasjes bij in de opvoeding van hun pup! Mensen kunnen ten alle tijde terug vallen op onze kennis (ivm hun opvoeding, africhten of bij het werken op schapen of vee). Om de 5 jaar halen we een nieuwe dekreu uit het buitenland. In 2015 kregen we de kans om een reu uit Australië te importeren. 2021 kwam Skjold uit Denemarken en in 2026 gingen we weer voor een nieuwe bloedlijn uit Australië. Hierdoor zorgen we ervoor dat onze pups heel weinig verwantschap hebben. Ook hebben we een erkenningsnummer (HK nummer) voor België verkregen.

